شناسهٔ خبر: 93609 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

برگزاری مراسم شام غریبان درمحل یادمان شهدای گمنام بندرشهید رجایی

شهدا-بنادر در اولین شب خاکسپاری شهدای گمنام، مراسم معنوی شام غریبان دو شهید گمنام با حضور جمعی از کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و خانواده آنها، در محل یادمان شهدا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در اولین شب خاکسپاری دو شهید والا مقام جمعی از خانواده کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با حضور بر سر مزار و قرائت دعای پر فیض زیارت عاشورا درشب شام غریبان این دو شهید والا مقام به سوگ نشستند.

حجت الاسلام محمد حسن نعیم آبادی؛ مسئول فرهنگی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این مراسم ، طی سخنانی به جایگاه رفیع شهدا بویژه شهدای گمنام اشاره کرد و وجود مطهر دو شهید گمنام در بزرگترین بندر تجاری کشور را منشا خیر و برکت برای جامعه دریایی و بندری استان دانست.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است، همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر پیکر مطهر دو شهید گمنام ۱۸ و ۲۰ ساله که در فکه و شرق دجله تفحص شده بود وارد بندرعباس شد و بعد از برگزاری مراسم شب وداع در امام زاده سید مظفر(ع) روزگذشته (۴ خرداد) با حضور پرشور شخصیت‌های مذهبی، فرهنگی، نظامی و جامعه بزرگ دریایی و بندری در محل بندر شهید رجایی تشییع و در یادمان شهدای این بندر به خاک سپرده شد.